Subject: Päring
From: "Madis Truber" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 2 Sep 2024 13:07:49 +0300

Tere!

Seoses kohtuvaidlusega Leedus on tekkinud küsimus, kas lennuk on Eesti 
õiguse kohaselt vallasasi või kinnisasi.

Tsiviilseadustiku üldosa seaduse (edaspidi TsÜS)  § 50 lg 1 kohaselt: „ 
Kinnisasi on maapinna piiritletud osa (maatükk).“ Sama paragrahvi lõige 2 
sätestab: „Asi, mis ei ole kinnisasi, on vallasasi.“

Sama paragrahvi lg 3 sätestab: „Seaduses sätestatud juhtudel kohaldatakse 
vallasasjale kinnisasja kohta sätestatut.“ Kättesaadavate kommentaaride 
kohaselt: „Osa vallasasju, mis on definitsiooni järgi küll vallasasjad, on 
osaliselt allutatud kinnisasja kohta käivale regulatsioonile (vt nt LAÕS-s 
sätestatud laevad).

Siit küsimus, kas Eestis on erisätteid, mis määratlevad lennuki staatuse 
vallasasjana või kinnisasjana? Palume meile edastada koos viidetega 
vastavatele seadustele põhistus, et lennuk on Eestis vallasasi.

Palume vastata esimesel võimalusel, kuna meile on määratud Leedu kohtu poolt 
põhistuse esitamise tähtajaks 04.09.2024.

Ette tänades,

Lugupidamisega,

Madis Truber

Õigusbüroo VK & Partnerid OÜ

Aadress: Narva mnt 18-6, Tallinn 10120

Telefon: +3725038680

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Koduleht: www.vkpartnerid.ee <http://www.vkpartnerid.ee>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.